Friday, May 15, 2009

Belon buih itu

Pernah tak sesiapa waktu kecik2 dulu main sabun, buat buih banyak2, pastu genggam kat tangan, then buat tangan bentuk bulat (sila guna satu tangan jeh), then tiup melalui bulatan tu..Keluarlah belon-belon. Faham tak apa yang aku terangkan ni? Haih, aku tak reti la nak describe camne. Haa..senang cite buat belon buih dengan gunakan tangan jeh..Wee

Waktu kecik2 dulu aku ngn adik2 TERSANGATlah suka main belon buih ni (sebenarnya aku main bagi je nama dia belon buih, tak tau orang panggil dia apa hehe)..Tapi perasaan time belon tu terbentuk memang best lah..ye la, masa kecik kan..senang je kena tipu dan amaze dgn mende2 camni..

Tapi kan..sekarang zaman dah berubah.Belon buih pun dah canggih. Tak percaya? Tengok ni…

Haaa..best kan? Best kan? Yay!

Betty la beria-ia suruh aku beli. Aku pun beli la.Test2 power kat TC. Mula2 tu memang la tak jadi la kan (sebab belon tak kuar banyak), maka aku pun pegi berbaik-baik dengan si penjual belon buih.

Adik manis: Ooo abg penjual belon buih, macam mana nak buat belon2 tu kuar banyak2?

Si penjual belon buih: Senang jeh..celup sikit, then condongkan sikit muncung dia tuh. Pastu picit le..

Adik manis: Wahh..hebatlah abg penjual belon buih! *clap clap*

Ni la hasilnya..

Kami dapat menghasilkan belon buih dengan banyak sekali malah ada juga belon buih yang besar2..wahahaha! suka2.



sila perhatikan belon kecik cute.suka2.

Sometimes, kita akan rasa SANGAT HAPPY for even small and simplest thing. Or maybe aku je kot yang macam ni..sangat senang untuk rasa gembira walaupun untuk bende-bende yang kecil2..

Ah, tak kesahlah.Yang penting aku happy!


No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails