Monday, March 23, 2009

Sedar diri..

Entri ini khas utk yg memakai kereta dan membawa kereta sahaja. Bukan kereta lembu atau kereta sorong ok.

Kat jalan raya..

Ada satu kereta..ok tipu, kat jalan raya ada banyak kereta.

Ade kereta besar, kereta kecil, kereta panjang dan lebar, kereta tinggi (ada ke kereta tinggi? lori la tuh), kereta bermacam-macam warna, pelbagai bentuk dan bunyi dan jenis dan segala macam criteria lagi la..

Tp yg aku nak cerita di sini cuma mengenai kereta yg agak tak sedar diri ketika di jalan raya. Aku rasa mesti ramai orang penah mengalami seperti apa yang telah aku alami. Almost every morning, time tengah drive nak pegi kerja.

Fuhh..mantapnya kereta ni..berjenama mahal (macam kasut, baju, handbag pula), harga kereta pon mesti mahal, macam ada turbo (eh, aku tipu la, tak ada la sampai turbo.kekeke), warna kereta masih kilat, malah memancar-mancar terkena sinaran matahari pagi..

Tapi..

70 km/j???

Lane kanan ok?

Bukan kalau lane kanan kita kene drive at least 80km/j ke? Maksud aku, kalau time tu tengah-tengah malam, or pagi-pagi buta yang semua orang tengah tido nyenyak mimpi guling-guling atas padang macam cerita Hindustan tu, tapi dia seorang jeh yang tengah drive kat jalan raya, boleh la nak berada di lane kanan selama mana pun. Yeh, selama mana!! Buat la jalan tu seperti jalan kau!

Tapi, hello!!

Semua orang tengah berkejar-kejar nak pegi kerja neh. Nak punch card sebelum pukul 8. Kalau tak, merah lah jawabnya. Maybe dia bos kot, tak payah susah-susah nak punch card..Tapi still, please be considerate to others yang memang tengah berusaha untuk menjadi seorang pekerja yang rajiin dan berdisiplin dan tidak pernah mempunyai kesalahan rekod tatatertib dan sebagainya.

Please.please.please.

Kereta da la berjujut-jujut kat belakang neh (kalau tak paham ape maksud, sila rujuk kamus dewan bahasa latest edition). Kat lane kiri ada lori. Tak boleh pulak nak take over dari lane kiri. Ugh. Memang la tak sedar diri. At last, nasib baik dapat juga men-take over kereta tadi dari lane kiri.Ugh.

Please, I beg you..Tolong sedar diri lain kali.



Kek sedap lagi..

Ingat lagi tak pasal kek coklat aku tuh? Semalam, demi kawan-kawan yang datang ke Kuantan ni aku pon buat sebijik kek untuk deorg..Buat sebiji kek tapi bagi kepada mereka cuma satu bekas kecil jeh..Haha. Seorang senior tu sibuk betul suruh aku buat kek coklat untuk dia. Hari-hari pesan kat aku supaya jangan lupa buat kek untuk dia.Konon nak merasa sendiri la kek buatan aku. Sebenarnya dia tak puas hati dan tak percaya yang aku buat kek sedap. Kekeke. Oh, sila maafkan aku sebab dah banyak sangat rasanya aku memuji diri sendiri. Siapa lagi nak puji kalau bukan diri sendiri? Haha.

Fatah cakap ‘Selama fatah hidup ni, kek paling sedap sekali fatah makan no satu: kek resipi rahsia (SR), kedua: kek kakak buat’ Aku dah kembang gila dah time neh. Hikhik.

Tapi kan, kalau la fatah rasa kek coklat yang mama hanis zalikha buat, sah-sah aku dah jatuh tangga ke-3. Teringin sangat nak rasa kek mama hanis zalikha yang dikatakan sedap tu..

To mama hanis zalikha: Auntie, if saya nak order choc cake auntie yang sedap lagi moist tu agak-agak boleh di post lajukan sampai ke Kuantan tak? Hehe. Jauh la kalau nak pegi amek kek tu kat Lagenda. Tsk.

Ok, sambung balik. Setelah memberi kek tu kepada kawan-kawan tadi.

Aku pon balik ke rumah.
Mereka pula nak berangkat balik ke KL.
Sampai kat rumah, aku dapat satu text message dr b**** : fuh..mantapnya!!best2..tq tau!
Haa..baru tau kan. Hikhik.

OK ade lagi neh.. : Ha3. K**** makan kek tu smpi dia ckp dia nk soh kmu jadi bini dia.ha3.

Yxhjabdjsbkjasnlasx!!! Ada ke sampai macam tu sekali. Ok k****: aku taknak jadi bini ko, tp kalau ko nak suruh aku ajar bakal bini ko tu buat kek sedap, boleh! Free of charge. Hehe.

Hum.yup. Aku tengah addicted nak buat kek neh. Suka buat dan suka makan. Sebab ni (suka makan kek) ke aku telah jadik semakin tembam? Haish. Tapi, aku teringin nak rasa kek buatan orang lain pula, selain kek mama. Siapa yang rajin nak buat kek dan kasik aku makan, aku dahulukan dengan ucapan jutaan terima kasih sangat. Wink2.



Tuesday, March 17, 2009

Apa yang perlu dibeli neh?

‘masmOn, sy nk survinir grand-grand!’ fairuz

‘masmOn, sy TAK NAK keychain!’ fairuz

‘masmOn, kalo awk bg jugak keychain, sy akan buang dlm longkang depan-depan mata awk!’ sayda

Ugh. Korang penah x mengalami perkara camni? Pegi melancong then dikirim macam-macam oleh saudara mara, kawan, adik-beradik, jiran depan rumah, etc. Mmg penin nk pk ape yg nk di beli kan? Nak-nak kalo dpt kawan-kawan seperti di atas.hehe.

Contoh time aku pegi India dlu, aku penin betol nk beli hape. Takkan sumenye aku nk beli sari. Satu sari da la harga berpuluh-puluh (kalo convert), kalo kawan memesan/mengorder tu 10 org.hah.kire la sndri. Tu kalau 10 org..kalo 20, 30..

Ugh.aku kene carik inisiatif neh.kat sane ade la survinir kayu yg diukir bentuk gajah. Tp gajah??xnsjsdahjfd. x de mende lain ke?hehe. Seb baik tetibe aku terjumpe pen bling-bling. Siyes, aku x penah jumpe lagi pen camtu kat Malaysia. Hah, aku pon ape lagi, mengrab teros pen-pen tuh. Ade macam-macam kaler..purple, hijau, oren, pink, silver. Senang dak-dak neh nk pilih ikot warna kesukaan (^_^,).

Mcm baru-baru ni aku pegi Penang, ramai pulak yg pesan jeruk buah pala. Nasib baik deorg pesan jeruk-jeruk jeh. N lagi best, time tu aku kat kuantan..kalo aku berada di kalangan kawan-kawan seperti yg disebutkan td..ape la yg deorg pesan agaknye. Kekeke.

Tp, kalo sape-sape yg melancong tu rase cam beli survinir utk aku..Aku x kesah ape-ape pon. Aku x demand. Kaychain pon bole jugak.Wink.Wink.

Kepada fairuz dan sayda, bile korang nk pegi melancong? Sy nk pesan macam-macam neh…Hikhik

Tuesday, March 10, 2009

...........



Ni la perasaan aku skrg..
Bored.Bored.Bored.
Cuti yg 3 hari je pon maseh x ilang lagik rasenye..
(hm..cuti pon bole rase.Masinkah?atau maniskah?)
Untuk menghilangkan sedikit busan aku..
mari aku membayangkan percutian2 yg menarik..
yeh..skrg ni holiday mood..
org len..eh silap hospital sibuk audit la..akreditasi la..
aku sibuk nk berholiday..can't help dat feeling.ugh.

bestnye if dpt bersantai kat pantai bawah pokok kelapa sambil minum air kelapa

tgk sunset pon best jugak.wink2.

Apa yg pasti..esok aku cuti. Yehaa~

Friday, February 20, 2009

Bola yg perlu ditampar, bukan dibaling atau ditumbuk

Pada hari minggu yg lalu, (cehh..teringt ayat skema time buat karangan sekolah rendah).

Ok, Ahad lepas, ade perlawan bola tampar antara unit-unit di HTAA. Aku pon join jugak. Team under pengurusan. Jgn terkejut, aku berkerja dibwh unit penyelidikan tp slalunye aku akan join deorg dlm pape aktiviti. DINAMIK nama team aku. Huh.

Best jugak main bola tampar ni sebenanye. Walopon aku x terer langsung main tp ok la..bole la tahan. Hik2. Nk dijadikan cerite, team Dinamik (team aku la tuh) dpt naib johan. Match waktu final mmg sengit ah, ktorg lawan ngn team Bi-shop (camni ke eja name team tu?). First half, ktorg menang, 2nd half team lawan menang. Then, last lawan cume nk kutip sampai 5 mata jeh nk tau sape yg menang. Perh. Mmg mental betol time tuh. Last2, team Bi-shop yg menang. Sekalung budi dan tahniah buat team Bi-shop!

Haa~ sempat lagik kak aima amek gamba

kak aima: gaya patah kaki
nik nor: takut bola keke

wahh..pengarah HTAA pon main jugak tau.

team DINAMIK

Tahniah juga bwt diri sendiri dan team aku utk naib johan.Wink wink.


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails