Monday, April 13, 2009

Customer comes first

hmm..skrg ni baru aku sempat nk berinternet.td tak sempat. aku ada kursus pengurusan perhubungan pelanggan- customer come first. esok ada lagi kursus tu..
pagi td best, happening dengan ceramah yg disampaikan oleh en. rosman. siyes lawak gile. asyik gelak-gelak jeh..hm, tak ada la all the time gelak, ada masa dia serius bagi talk..tp kalau time dia bwt lawak tu mmg tak leh handle. pecah perut aku ketawa.
petang td? serius ngantuk gile..gile2..
satu, maybe speaker dia tak best. cakap mmg macam nak bg org tido la kan..
dua, sbb petang kot? petang2 ni syok tido..hehe

Input yg aku paling ingat sampai skrg..en rosman kata kita kene jadi pekerja yg PEKA tidak PEKAK. Ya. Peka, tidak pekak. Pekerja yg sentiasa peka akan persekitaran kerja..peka kepada customer's need..pelanggan yg memerlukan servis / perkhidmatan yg kita sediakan..as for me..perkhidmatan kat hospital (to be exact at research centre)..
Since aku tak involve kat klinik atau kat wad-wad, my customers tergolong pada CRA(s), specialists, doctors, RA(s), etc yang nak bwt research. Tu je la..

Tetapi, walaupun mesti sentiasa peka..jangan la sampai melebih-lebih peka-nya sampaikan sekecik-kecik kesalahan atau apa yg seseorg tu buat kita nak menyibuk.huk~ disini lah pekak memainkan peranan. Means, kita perlu seimbangkan antara peka dan pekak..

jangan menjadi terlalu pekak..tetapi jangan pulak terlalu peka. ingat tu.hmm..


oki..gtg now. nak balik.^_^"


No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails