Wednesday, June 17, 2009

16 June

16 June 1986. Tarikh aku lahir. Ok, dah dua kali bgtau ;)


Siapa lagi lahir tarikh ni? According to facebook ‘How common is your birthday? The answer is 1% common’ Tu maksudnya aku UNIK, tak ramai yang lahir sama ngan aku.Huhu :P

Setakat ni yang aku tahu cuma aku, angah dan mak seorang kawan aku.


Ok, mari aku cerita apa yang terjadi pada 16 June (selain dari aku lahir).


16 June bermakna genap setahun aku bekerja di CRC. My first job after I finished study.


Aku juga telah berjaya dalam temuduga kerajaan yang mana resultnya aku tahu pada tarikh ini.

Alhamdulillah..Aku rasa ini ialah hadiah birthday terbaik yang aku dapat untuk tahun ni. Ya Allah, syukur sangat-sangat.


Sekarang ni just tunggu letter daripada kementerian untuk lapor diri bila dan untuk penempatan. Aku SANGAT BERDOA agar aku dapat kat Pahang (specifically Kuantan or Pekan hehe). Kamu-kamu pun tolong la doakan sama-sama yeh :). Tanak berpisah ngan fam. Hahaha. Gedik. Orang kata kalau nak berjaya kena keluar dari kampung halaman sendiri. Tapi, itu orang yang kata. Aku kata, kita boleh berjaya walau di mana pun kita berada asal ada kesungguhan, keyakinan, kerajinan, keikhlasan dalam pekerjaan. Yang penting berusaha berusaha berusaha. Jangan lupa untuk berdoa dan bertawakal. InsyaAllah..



4 comments:

abbazsmakl@gmail.com said...

congratz!!!!!!
tahniah utk kite sume!!!
syukurnye!!!!!

~ein~ said...

congrate mas..haaa..leh la rezeki lebih tu blanje ein n afif nanti..hahhaa..

ein sokong mas pasal tanak berpisah ngan family tu..nk berjaye tu x semestinye kuor dr tmpt kite.atas diri sndr la nk berjaye ngan care cmne.kate2 mas tu mmg cam ein kate jgk la..nk taip kat cni, tuptup same maksud je..pape pun, bersyukur dgn ape yg kite ade, ape yg kite dpt..x sume org dpt jalani hidup smooth je cam mas skrg ni..

masmOna said...

abg baz: congrats jugak!!!syukur syukur..

ein: thank you ein ;) insyaAllah ada rezeki lebih ada lah tu hihi

hm, tenkiu sbb sokong psl tu :) nnt sama-sama lah doakn supaya mas dapat kat Kuantan jeh yeh :)

~ein~ said...

iye2..moge2 dpt kat kuantan je..asal dlm pahang pun dh ok..hehe=p

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails